روز ۳۰۲ طوفان الاقصی/ حملات همزمان هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه-راهبرد معاصر

روز ۳۰۲ طوفان الاقصی/ حملات همزمان هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه

تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و برجای ماندن ویرانی‌های هولناک در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که حملات همزمان هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان قربانی بر جای می‌گذارد اوضاع کرانه باختری نیز متشنج بوده و یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در حمله پهپادی به این منطقه به شهادت رسید.

 

حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته مناطق مختلف نوار غزه و ساختمان‌های مسکونی در این باریکه را بمباران کردند.

 

به گزارش شبکه المیادین، در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در نزدیکی میدان النادی واقع در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

نیروهای پدافند غیرعامل نیز اعلام کردند که در جریان این بمباران یک مادر و به همراه کودکش به شهادت رسیدند.

 

حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه همزمان با حملات هوایی این رژیم همچنان ادامه دارد به طوری که توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله الصبره در جنوب شهر غزه را زیر آتش گرفت.

 

تصاویر ماهواره‌ای از ویرانی‌های هولناک در غزه

از سوی دیگر یک آژانس وابسته به سازمان ملل از برجای ماندن ویرانی‌های هولناک در نوار غزه بعد از بررسی تصاویر ماهواره‌ای در این باریکه خبر داد.

 

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، آژانس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نزدیک به ۲ سوم ساختمان‌ها در این باریکه یا کاملاً تخریب شده‌اند و یا خسارت دیده‌اند.

 

در ادامه گزارش این آژانس بین المللی تاکید شده است: در آخرین بررسی‌ها مشخص شده است ۱۵۱ هزار و ۲۶۵ ساختمان در نوار غزه خسارت دیده‌اند. این حجم از ویرانی‌ها با بررسی تصاویر ماهواره‌ای در ژوئیه ۲۰۲۴ و مقایسه آنها با تصاویر می ۲۰۲۳ مشخص شده است.

 

شهادت یکی از فرماندهان قسام در کرانه باختری

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری طی بامداد امروز باعث شهادت یکی از فرماندهان گردان‌های در این منطقه شد.

 

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به بیمارستان المقاصد واقع در جبل الطور در قدس اشغالی یورش بردند.

 

این عناصر متجاوز به شهرهای طولکرم و نابلس و اردوگاه الجلزون در شمال شهر رام الله نیز حمله ور شدند. روستاهای دیرابوضعیف و الجلمه در شرق شهر جنین نیز شاهد یورش بامدادی نظامیان صهیونیست بودند.

 

منابع میدانی در کرانه باختری اعلام کردند نظامیان صهیونیست یک خودرو را در مسیر میان عتیل و زیتا واقع در شمال طولکرم هدف قرار دادند.

 

در جریان این حمله که با استفاده از پهپاد صورت گرفت، هیثم بلیدی یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در طولکرم به شهادت رسید.

 

در این بین نیروهای گروهان‌های قدس مستقر در نابلس اعلام کردند که موفق شدند نظامیان صهیونیست را در محورهای خیابان قدس و اطراف اردوگاه بلاطه گلوله باران کنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده